Tartalomjegyzék

Milyen képességek kialakulását és fejlődését szolgálják a játékok?

Közösségi szinten

  • Az iskolai, családi és környezeti ártalmak (szorongás, feszültség, indulatok, gátlások, magány) és a tömegkommunikációs eszközök használata során kialakult passzivitás, függőségek és agresszió oldása,
  • “Gépies” kötelesség végrehajtás helyett, együttműködő légkör megteremtése, életteli munka,
  • A konfliktus-megoldási készségek fejlődése: tekintély-személy által hozott döntés helyett mediálással támogatott önálló konfliktus-megoldás, később a kortársak kölcsönös támogatása, majd a készségek egyre önállóbb alkalmazásával a konfliktusok megelőzése,
  • A kölcsönös bizalom, tisztelet, megbecsülés, közösségi érzés és együttműködés fejlődése.

Egyéni szintű tehetséggondozás

  • Belső világunk megelevenítése, vágyak és szándékok kifejezése, az ön- és emberismeret gazdagítása, személyiségfejlődés,
  • A jellemábrázolás, az improvizációs készség, a rugalmasság, a spontaneitás és a kreativitás fejlődése – a játékösztön ébren tartása,
  • A testi-, térbeli érzékelés, a ritmusérzék finomítása,
  • Az önálló, rugalmas gondolkodás és a figyelem készségeinek fejlesztése,
  • Az önuralom és a szociális készségek fejlődése, például az érzelmek megélésének és uralásának képessége, kiállás önmagamért, együttérző odafordulás mások felé, támogatás kérése és adása, a saját és mások határainak tisztelete, élethelyzetek kreatív megoldása,
  • Egészségünk védelme – hiszen a befele figyelés fejlődésével, fizikai, érzelmi és szociális erőforrás-szükségleteink tudatosságával lehetőség nyílik különböző szenvedély-függőségek (pl. alkoholizmus, drog fogyasztás), és pszichés alapú betegségek egészség-károsító hatásának megelőzésére.

Magyar és nemzetközi tapasztalatok szerint, mindez az iskolai élet nyugalmában, együttműködő légkörében és a diákok tanulási kedvében is tükröződik.

Milyen élmény-pedagógiai módszerek és eszközök jelennek meg a játékokban?

  • Szókincs-, beszédkészség- és memória-fejlesztő gyakorlatok,
  • Koncentrációs, lazító- és figyelem serkentő gyakorlatok,
  • Ritmikus gyakorlatok,
  • Drámapedagógiai játékok,
  • Mozgás-improvizációk,
  • Kézműves- és művésszetterápiás gyakorlatok,
  • Kreativitást fejlesztő játékok,
  • Megosztó körök – valós és fiktív történetek, élethelyzetek megbeszélése és megjelenítése,
  • Kapcsolatteremtő, kommunikációs  gyakorlatok.

Kinek ajánljuk a játékokat?

4-16 fős vagy annál nagyobb csoportokban, kétszemélyes kapcsolatokban, valamint egyszemélyes önismereti játékként is:

  • Gyermekcsoportok iskolában és iskolán kívül,
  • Együtt játszó gyermekek és felnőttek: családok, baráti körök,
  • EMK gyakorló csoportok.

Jó szórakozást, örömteli játékos órákat és inspiráló felfedezéseket kívánunk!
Hava és Juli

Jónai Éva Hava
www.emk.hu
E-mail: info@emk.hu

Redő Júlia
www.emk.hu
E-mail: redojuli@gmail.com

Tartalomjegyzék

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9