EMK-ÉLETKEREKÍTŐ JÁTÉKOK ©
Milyen képességek kialakulását és fejlődését szolgálják a játékok?
- Az iskolai, családi és környezeti ártalmak (szorongás, feszültség, indulatok, gátlások, magány) és a tömegkommunikációs eszközök használata során kialakult passzivitás, függőségek és agresszió oldása,
- “Gépies” kötelesség végrehajtás helyett, együttműködő légkör megteremtése, életteli munka,
- A konfliktus-megoldási készségek fejlődése: tekintély-személy által hozott döntés helyett mediálással támogatott önálló konfliktus-megoldás, később a kortársak kölcsönös támogatása, majd a készségek egyre önállóbb alkalmazásával a konfliktusok megelőzése,
- A kölcsönös bizalom, tisztelet, megbecsülés, közösségi érzés és együttműködés fejlődése.
Egyéni szintű tehetséggondozás
- Belső világunk megelevenítése, vágyak és szándékok kifejezése, az ön- és emberismeret gazdagítása, személyiségfejlődés,
- A jellemábrázolás, az improvizációs készség, a rugalmasság, a spontaneitás és a kreativitás fejlődése – a játékösztön ébren tartása,
- A testi-, térbeli érzékelés, a ritmusérzék finomítása,
- Az önálló, rugalmas gondolkodás és a figyelem készségeinek fejlesztése,
- Az önuralom és a szociális készségek fejlődése, például az érzelmek megélésének és uralásának képessége, kiállás önmagamért, együttérző odafordulás mások felé, támogatás kérése és adása, a saját és mások határainak tisztelete, élethelyzetek kreatív megoldása,
- Egészségünk védelme – hiszen a befele figyelés fejlődésével, fizikai, érzelmi és szociális erőforrás-szükségleteink tudatosságával lehetőség nyílik különböző szenvedély-függőségek (pl. alkoholizmus, drog fogyasztás), és pszichés alapú betegségek egészség-károsító hatásának megelőzésére.
Magyar és nemzetközi tapasztalatok szerint, mindez az iskolai élet nyugalmában, együttműködő légkörében és a diákok tanulási kedvében is tükröződik.
Milyen élmény-pedagógiai módszerek és eszközök jelennek meg a játékokban?
- Szókincs-, beszédkészség- és memória-fejlesztő gyakorlatok,
- Koncentrációs, lazító- és figyelem serkentő gyakorlatok,
- Ritmikus gyakorlatok,
- Drámapedagógiai játékok,
- Mozgás-improvizációk,
- Kézműves- és művésszetterápiás gyakorlatok,
- Kreativitást fejlesztő játékok,
- Megosztó körök – valós és fiktív történetek, élethelyzetek megbeszélése és megjelenítése,
- Kapcsolatteremtő, kommunikációs gyakorlatok.
4-16 fős vagy annál nagyobb csoportokban, kétszemélyes kapcsolatokban, valamint egyszemélyes önismereti játékként is:
- Gyermekcsoportok iskolában és iskolán kívül,
- Együtt játszó gyermekek és felnőttek: családok, baráti körök,
- EMK gyakorló csoportok.
Jó szórakozást, örömteli játékos órákat és inspiráló felfedezéseket kívánunk!
Hava és Juli
Jónai Éva Hava
www.emk.hu
E-mail: info@emk.hu
Redő Júlia
www.emk.hu
E-mail: redojuli@gmail.com